ЗВІТ за результатами визначення потреб у соціальних послугах населення
опубліковано 01 липня 2024 року о 15:30

Додаток 5
до Порядку визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці/
територіальної громади
у соціальних послугах
(пункт 1 розділу ІІ)

ЗВІТ
за результатами визначення потреб у соціальних послугах населення
___________ Васильківської селищної територіальної громади Синельниківського району Дніпропетровської області

(назва територіальної громади)

Назва розділу

Зміст розділу*


1

2

3


1

Вступна частина

1. Профіль територіальної громади: Васильківська селищна територіальна громада утворена - 11 серпня 2016 року шляхом об’єднання Васильківської селищної ради та Богданівської, Великоолександрівської, Воскресенівської сільських рад Васильківського (Синельниківський на теперішній час) району. 01.08.2018 року до громади добровільно приєдналися Письменська селищна рада та Григорівська і Дебальцівська сільські ради, а 12.06.2020 року приєдналася Павлівська сільська рада.

Кількість жителів громади – 20573; зокрема жінок - 10915/чоловіків - 9658, хлопців - 1928/дівчат - 1952, у тому числі тих, які проживають в сільській/міській місцевості; кількість населених пунктів, які входять до складу громади - 56, відстань між ними та до адміністративного центру територіальної громади – від 5 до 30 км., кількість жителів у населених пунктах: сел. Васильківка - 11242, с. Бондареве - 131, с. Вовчанське - 199, с. Зоря - 204, с. Іванівка - 102, с. Долина -55, с. Манвелівка -653, с. Петриківка -32, с-ще Правда - 58, с. Ульянівка - 14, смт. Письменне - 950, с. Вербівське -466, с. Цибуляни - 46, с. Дібрівка - 132, с. Зелений Гай -1, с. Іванівське - 2, с. Луб’янці -3, с. Новоіванівка - 20, с. Рубанівське-98, с. Солонці - 23, с. Шевченківське -3, с. Богданівка -161, с. Катеринівка-278, с. Колоно-Миколаївка -105, с. Нововасильківка - 49, с. Бабакове -10, с. Великоолександрівка -1394, с. Коржове -33, с. Преображенське-47, с. Воскресенівка -412, с. Нововоскресенівка -28, с. Григорівка- 519, с. Дебальцеве -691, с. Веcелий Кут-49, с. Лугове - 31, с. Новотерсянське -2, с. Вовче -62, с. Перевальське-16, с. Пришиб- 8, с. Павлівка -913, с. Аврамівка -146, с. Довге - 3, с. Каплистівка -11, с. Кобзар - 17, с. Криворізьке-11, с-ще Крутоярка-1, с. Новогригорівка -314, с. Перепеляче -2, с. Морозівське -1, с. Червона Долина -52, с. Шев’якіне -102, с. Широке -72, с. Шевченко-68.
Кількість сімей (домогосподарств), які проживають в громаді -11016, в них дітей -4121; кількість багатодітних сімей - 234, в них дітей - 810.

2. Основні тенденції соціально-демографічних процесів у територіальній громаді, зокрема: віковий розподіл (діти - 0-17 років) -3880; молодь (14-35 років) - 5361; особи працездатного віку (18-59 років) - 15416; особи похилого віку (60-79 років) - 4349; 80 років і більше - 808; середній вік жителів територіальної громади -45 років ; природний приріст/скорочення населення (різниця між кількістю народжених та померлих осіб) – мінус 369; рівень дитячої смертності (діти від 0 до 1 року) - народжених 150, а померлих 1; тенденції щодо зайнятості населення (частка безробітних серед працездатного населення) 0,5


2

Характеристики вразливих груп населення, осіб/сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, стан охоплення соціальними послугами

1. Чисельність вразливих груп населення відповідно до додатка 1 до Порядку визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці / територіальної громади у соціальних послугах (далі - Порядок). 

Кількість сімей, які перебувають на обліку надавача соціальних послуг як такі, що перебувають у складних життєвих обставинах -127;

Кількість сімей, які отримують державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям – 259;

Кількість сімей з дітьми, члени яких мають інвалідність -485;

кількість сімей, у яких батьки мають інвалідність -420;

кількість сімей, у яких діти мають інвалідність – 65;

Кількість осіб з числа учасників антитерористичної операції та осіб, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, брали участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України – 385;

Кількість осіб з числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування (у віці 18-23 роки), які проживають в територіальній громаді -43;

Кількість осіб, які вчинили домашнє насильство- 61;

Кількість осіб, які перебувають на обліку органу пробації – 54;

Кількість внутрішньо переміщених осіб – 1348.

2. Чинники, що зумовлюють вразливість / складні життєві обставини, які найбільш поширені в територіальній громаді:

- частковою або повною втратою рухової активності, пам’яті;

- невиліковними хворобами, хворобами, що потребують тривалого лікування;

- психічними та поведінковими розладами, у тому числі внаслідок вживання психоактивних речовин;

- інвалідністю;

- бездомністю;

- безробіттям;

- малозабезпеченістю особи;

- поведінковими розладами у дітей через розлучення батьків;

- ухиленням батьками або особами, які їх замінюють, від виконання своїх обов’язків із виховання дитини;

- насильством за ознакою статі;

- домашнім насильством;

- безвідповідальністю батьків.

3. Стан охоплення соціальними послугами вразливих  груп населення, осіб/сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, відповідно до додатка 3 до Порядку

Загальний стан охоплення соціальними послугами вразливих груп у Васильківській селищній громаді на достатньому рівні.


3

Основні соціальні проблеми та потреби у соціальних послугах жителів територіальної громади з числа вразливих груп населення, осіб/сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах

1. Основні соціальні проблеми, актуальні для територіальної громади, зокрема безробіття, вживання психоактивних речовин, домашнє насильство, торгівля людьми, жорстоке поводження з дітьми, сирітство, інвалідність, бездомність, бездоглядність, доступ сімей, дітей та молоді до необхідних послуг, рівень безпеки населення, створення безбар’єрного середовища та інші, та потреби у соціальних послугах, виявлені за результатами:
- аналізу заяв, звернень, повідомлень про потребу в наданні
соціальних послуг та рівня їх задоволення;
- аналізу узагальнених даних, отриманих при проведенні оцінювання
потреб сімей/осіб у соціальних послугах.

2. Можливі шляхи розв’язання існуючих соціальних проблем:

- залучення інвестиції у економіку громади;

- співпраця з міжнародними організаціями та фондами.


4

Стан системи надання соціальних послуг і потреби для її подальшого розвитку

1. Наявні ресурси:
перелік надавачів соціальних послуг, у тому числі державного, комунального, недержавного сектору, які надають соціальні послуги за рахунок коштів місцевого бюджету та/або інших джерел, не заборонених законодавством: Комунальний Заклад «Центр надання соціальних послуг» Васильківської селищної ради Синельниківської району Дніпропетровської області, який надає всі базові соціальні послуги та для надання спеціалізованих та комплексних соціальних послуг "життєстійкості" створено - Васильківську неприбуткову громадську організацію «Смерека» (НГО «Смерека»).

Перелік соціальних послуг, що надаються: інформування, консультування, посередництво, представництво інтересів, надання притулку, соціальна профілактика, догляд та виховання дітей в умовах, наближених до сімейних, соціальний супровід сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, соціальний супровід сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти позбавлені батьківського піклування, екстрене (кризове) втручання, соціальна адаптація, соціальна інтеграція та реінтеграція, догляд вдома, натуральна допомога.

Потреба: 

- запровадження в громаді надання соціальних послуг для дітей з інвалідністю, у тому числі денного догляду, догляду вдома та супроводу під час інклюзивного навчання;

- малий груповий будинок – заклад соціального захисту, що призначений для тривалого (стаціонарного) проживання дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, в тому числі дітей з інвалідністю, та осіб з їх числа в умовах, наближених до сімейних;

- будинок-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів (геріатричний пансіонат) для проживання літніх людей, одиноких, які потребують постійного догляду та підтримки.

Перелік категорій отримувачів цих послуг відповідно до Класифікатора соціальних послуг, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 23.06.2020 № 429, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 9 липня 2020 року за № 643/34926: особи/сім'ї, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах, діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, особи з інвалідністю, діти з інвалідністю, особи похилого віку, ветерани війни, члени сімей загиблих, зниклих безвісті, полонених УБД, внутрішньо переміщені особи, діти тимчасово влаштовані в сім’ї.

Кадрове забезпечення структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних у мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських рад;
ресурси надавачів соціальних послуг (кадрові, матеріально-технічні тощо), в тому числі наявність віддалених робочих місць для фахівців із соціальної роботи (додаток 2 до Порядку).

Відділ соціального захисту населення повністю забезпечений кадрами ( 9 штатних одиниць ). Створений відділ ветеранської політики, який наразі не забезпечений кадрами( штатна чисельність – 4 одиниці), у КЗ «ЦНСП» бракує фахівців соціальної роботи та психолога в зв’язку з дефіцитом кадрів на ринку праці.

Доступність соціальних послуг для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, зокрема транспортне сполучення (розвиненість мережі доріг, стан дорожнього покриття, розвиненість і доступність громадського транспорту, наявність спеціального транспорту для маломобільних груп населення тощо), наявність та доступність приміщень, у яких надаються соціальні послуги, їх відповідність встановленим санітарним та державним будівельним нормам тощо:

- соціальні послуги для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення в громаді надаються. В громаді відсутній спеціальний транспорт для маломобільних груп населення та державні будівельні норми забезпечені частково.

- основною проблемою громади є аварійний стан дорожнього покриття та відсутність громадського транспорту,спеціального транспорту та соціального таксі.

Інформація про ресурси надавачів медичних, реабілітаційних, освітніх, культурних та інших послуг, які можуть бути залучені до організації надання соціальних послуг, забезпечення комплексного підходу та міжвідомчої взаємодії.

В громаді є заклади медицини первинної та вторинної ланки, надаються послуги фізичної реабілітації, лікувального масажу, відновлення фізичного та психоемоційного здоров’я, всі заклади дошкільної освіти та загальної середньої освіти працюють офлайн, працює Центр розвитку дитини , Простір дружній до дитини та Молодіжний центр «ТОН» в яких надаються послуги для забезпечення комплексного підходу та взаємодії.

2. Стан інформування та обізнаності населення про соціальні послуги, що надаються в територіальній громаді, їх зміст та порядок надання.

На веб-сайті Васильківської селищної ради та на сторінках в соціальних мережах відділу соціального захисту населення селищної ради, КЗ «Центра надання соціальних послуг» інших організаціях громади оприлюднюється інформація щодо надання соціальних послуг.

3. Висновки за результатами оцінювання організаційної спроможності територіальної громади у забезпеченні населення соціальними послугами та пропозиції щодо удосконалення:

організаційного розвитку суб’єктів системи надання соціальних послуг;
узгодженості бюджетного планування з прогнозними та програмними документами економічного і соціального розвитку територіальної громади та завданнями щодо удосконалення соціальних послуг;
комунікацій органу місцевого самоврядування з громадою у сфері планування та здійснення видатків місцевого бюджету на соціальні послуги;забезпечення органу місцевого самоврядування фінансовими ресурсами

Забезпечення потреби мешканців громади базовими соціальними послугами здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету. Для розвитку та розширення соціальних послуг потрібна підтримка держави та благодійних організацій. За останні чотири роки значно збільшилися видатки з місцевого бюджету на розвиток соціальних послуг для вразливих верств населення.



5

Висновки щодо пріоритетів організації надання соціальних послуг у територіальній громаді в середньостроковій і короткостроковій перспективі з урахуванням виявлених потреб та наявних ресурсів

Висновки щодо потреб населення у соціальних послугах з урахуванням:
кількості осіб/сімей, що належать до потенційних отримувачів соціальних послуг, вразливих груп населення та тих, які перебувають у складних життєвих обставинах, повноти забезпечення їхніх потреб (за даними додатка 3 до Порядку), результатів соціального дослідження;
результатів обговорень на засіданнях робочої групи з питань визначення потреб населення територіальної громади у соціальних послугах; визначених законодавством базових соціальних послуг (рівень розвитку базових соціальних послуг; рівень охоплення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, сімейними формами виховання; забезпечення надання послуг тимчасового влаштування дітей (патронат над дитиною, відділення термінового влаштування) тощо.

Сімї з складними життєвими обставинами, відмова від дитини, відібрання дітей, розлучення батьків за рішенням суду повністю охоплені соціальними послугами, 21,7 відсотки дітей сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування охоплені соціальними послугами, одинокі особи похилого віку та особи старше 80 років повністю охоплені соціальними послугами.

В громаді бракує патронатних сімей для тимчасового влаштування дітей, групових дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей.


6

Рекомендації за результатами визначення потреб населення територіальної громади у соціальних послугах

1. Пріоритетні види соціальних послуг для жителів територіальної громади, в тому числі комплексні спеціалізовані соціальні послуги (з урахуванням даних додатка 3 до Порядку, ключових висновків, сформованих за результатами визначення потреб).

- догляд вдома, натуральна допомога, інформування, консультування, соціальний супровід, надання психологічної підтримки.


2. Перелік соціальних послуг, потребу в яких територіальна громада забезпечити неспроможна, та можливі кроки для залучення додаткових ресурсів тощо.

- послуги стаціонарного догляду;

- послуги денного догляду осіб з інвалідністю (дітей з інвалідністю);

- послуги соціального таксі;

- догляд та виховання дітей в умовах, наближених до сімейних(частково).
3. Рекомендації щодо організації надання/покращення/розвитку соціальних послуг, в яких є потреба, напрямів розвитку соціальної роботи, спрямовані на подолання чинників, що зумовлюють вразливість/ складні життєві обставини, та створення безбар’єрного середовища для отримувачів соціальних послуг.

Потреба у субвенцій з державного бюджету та залученні коштів благодійних (міжнародних) організацій для вирішення питань розвитку та розширення соціальних послуг: забезпечення безбар’єрності, створення малого групового будинку сімейного типу (для дітей), денного догляду для осіб з інвалідністю( в тому числі дітей з інвалідністю) та будинку-інтернату для громадян похилого віку.



7

Додатки

1. Дані щодо соціально-демографічної ситуації у територіальній громаді та кількості осіб / сімей, які належать до вразливих груп населення
або перебувають у складних життєвих обставинах (додаток 1 ).
2. Узагальнені дані про надавачів соціальних послуг (додаток 2).
3. Дані щодо забезпечення соціальними послугами осіб/сімей з числа вразливих груп населення та тих, які перебувають у складних життєвих обставинах (додаток 3.1 ).
4. Дані щодо видів соціальних послуг, потребу в яких встановлено для осіб/сімей з числа вразливих груп населення та тих, які перебувають у складних життєвих обставинах (додаток 3.2 ).
5. Інформація за результатами оцінювання організаційної спроможності територіальної громади у забезпеченні соціальними послугами (додаток 4 ).
6. Звіт(и) за результатами опитувань, інтерв’ю, фокус-групи тощо (додаток 5) (додаток 6) (результати соціологічного дослідження)


__________
* Зміст розділів може бути розширено / уточнено з урахуванням результатів визначення потреб населення територіальної громади у соціальних послугах, бачення та пропозицій членів робочої групи з питань визначення потреб населення територіальної громади у соціальних послугах.

Додаток 5.docx

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux